Sveriges biodlare satsade 2013 på en gemensam förening och plattform för att marknadsföra svensk honung.
Jag fick förtroendet att utveckla kommunikation och design och har satt föreningens namn och pay-offen “pollinera mera” samt levererat den visuella identiteten: Under åren har jag byggt upp hemsida och bland annat skapat kampanjer som “Naturligt Söt” och “My Swedish Honey” för exportmarknaden. Jag har också byggt upp newsdesk och skött mediebearbetning, PR och events och arrangerat events kring honung och biodling.
För att lyfta den svenska honungens värde och sprida kunskap har vi kopplat samman kockar och konditorer med lokala biodlare. Paul Svensson, Rune Kalf Hansen, Sofia B Olsson, Sebastien Boudet, samt Ulrika och Carina Brydling var tidiga att engagera sig.
På hemsidan svenskabin.se, mynewsdesk och facebook berättar konditorer, kockar, biodlare, odlare och forskare varför bin är så viktiga för vår livsmedelsförsörjning, och varför honung är så nyttig.
Bakom projektet Svenska Bin står biodlingsnäringen och många mindre biodlare i Sverige.